7 bestemmingen, veel taxi's en ervaringen later! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Maaike Meindertsma - WaarBenJij.nu 7 bestemmingen, veel taxi's en ervaringen later! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Maaike Meindertsma - WaarBenJij.nu

7 bestemmingen, veel taxi's en ervaringen later!

Door: MaaikeMeindertsma

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 Juni 2012 | Jamaica, Mandeville

Lieve iedereen!

Harmen & ik hebben 2 geweldige weken gehad in het mooie, vriendelijke en uitbundige & relaxte Jamaica. Onze reis begon in Kingston, de hoofdstad, waar we zijn geland na een lange maar confortabele zit.Onze planning was om naar Mandeville te gaan (mijn gastgezin) om hier mijn koffer te droppen. Mijn gastgezin had gemaild dat we met JUTA konden gaan. Een taxibedrijf. Een JUTA medewerker kwam direct naar ons toe en de rit was snel geregeld. Wel erg duur vergeleken met de cheap taxi's, maar die ervaring hadden we toen nog niet.
Onderweg in de taxi zag ik veel dingen die ik heel bijzonder vond maar ik was te moe om het echt in me te laten doordringen. Zo zag ik ontzettend veel winkeltjes (hutjes) aan de kant van de weg waar op stond RUM BAR. En overal mensen die over de weg fietsen en liepen. Gewoon over de snelwegen.. & veel geiten en honden.

Eenmaal aangekomen in Mandeville was ik ontzettend moe. In NL was het ondertussen al midden in de nacht terwijl het hier dankzij het 7 uur tijdsverschil nog maar een uur of 8 was. Zodra ik mijn "ouders" ontmoette voelde ik me op mijn gemak. Ik praatte al ronduit over onze vlucht, NL en onze plannen, dus dat zat wel goed.

De volgende ochtend gingen we met een andere vrijwilliger Marika, die hier ook "woont" mee naar Black River. Hier was haar project (in een ziekenhuis)en dit was onze volgende bestemming. Dit was onze eerste ervaring met de cheap taxi's.Kort beschreven: ze proppen de taxi's zo vol mogelijk. Dat betekent 4/5 op de achterbank en 2 op de passagiersstoel. We waren hier al geestelijk op voorbereid door Marika dus dat scheelde. Het zijn allemaal route taxi's dus ze rijden maar een klein stukje. Dus je moet steeds weer een andere taxi nemen. Zodra je uitstapt.. VECHTEN ze om je. Ze toeteren bijna voordurend, ook tijdens het rijden,(als groet en als: pas op hier kom ik) ze roepen van alles, wat je niet verstaat (ze hebben een eigen variant van het engels) en onderling discussieren ze luid over wie de gelukkige taxi chaffeur mag zijn. Marika haar tactiek was om zo snel mogelijk 1 te kiezen want dan ben je van het gezeur af. Meestal duurt het nog even voordat ze weggaan want ze willen altijd zoveel mogelijk mensen mee. Maar het kost echt bijna niets & zo leer je snel de cultuur kennen!

Dit was nog maar een klein gedeelte van onze eerste dag, de rest volgt snel! Dit weekend ga ik met 8 andere vrijwilligers ( waar ik er 2 van ken omdat dat huisgenoten zijn ) naar Negril! Ben ik ook met Harmen geweest en het was daar geweldig. Ik zou zeggen google het! Ik denk dat ik maandag verder ga schrijven.. Hopelijk lukt het me om het kort te houden anders ben ik pas klaar tegen de tijd dat ik alweer thuis ben..

Jullie liggen nu ( op Rink na, want daar heb ik net nog mee geskypt & op Harmen na, want die zit nu in het vliegtuig, heerlijk in je bed en dat ga ik over een paar uur ook doen.. Hoop dat jullie het leuk vonden om het te lezen & kijk uit naar jullie reacties! MISS YOU ALL! (maar wil nog lang niet naar huis!)

Liefs & knuffels uit Jamaica


  • 22 Juni 2012 - 08:22

    Rink De Vries:

    Super leuk om te lezen en leuke foto's! xx

  • 22 Juni 2012 - 08:56

    Projects Abroad:

    Hoi Maaike!
    Leuk om te lezen dat je eerste ervaringen met Jamaica zo goed zijn! Strakjes beginnen met je project, we zullen je blijven volgen! :)
    Heel veel plezier!

    Groetjes Jeske
    Projects Abroad

  • 22 Juni 2012 - 09:44

    Jolien:

    He Maaik,
    Jij wordt ook gemist hoor!!
    Snel even skypen om even bij te kletsen :)

    Kusjes!!

  • 23 Juni 2012 - 02:28

    Tanja:

    kijk uit naar een volgend verhaal! geniet ervan!!!
    liefs xx

  • 26 Juni 2012 - 01:27

    Maaike Meindertsma:

    Hee iedereen!
    Leuk al die reacties, ook op facebook.
    Ik heb mijn foto's vanmiddag op facebook gezet, dit was de enige site waar het "snel" ging. Ik hoop dat ik morgenmiddag tijd heb om mijn blog uit te breiden.

    Heel veel liefs, mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 6183

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Jamaica here i come!

Landen bezocht: